Home News Homepage “Covid-19 and mental health”: two research programs of the University of Pavia have won European funding

Two proposals from the University of Pavia and its partners, answering the HBP – Human Brain Project’s calls for expression of interest on “COVID-19 and its impact on brain and mental health” have been selected for European Commission funding totaling nearly 450.000 euros.

The winning Research Programs are: MODEL-COV (Department of Nervous and Behavioral System Sciences) and BRAVE (Department of Chemistry).

Learn more here.